فناوری شارژ بی‌سیم 80 واتی شیائومی معرفی شد؛ شارژ کامل باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی در ۱۹ دقیقه!

 

شیائومی چندی پیش یک شارژر بی‌سیم با سرعت 55 وات به بازار ارائه کرد، اما به نظر می‌رسد که این میزان سرعت برای آنها کافی نیست. شارژر 80 وات بی سیم شیائومی جدیدترین محصول این شرکت است که طبق گفته آنها تنها در 19 دقیقه باتری را به طور کامل شارژ می‌کند. اما چه باتری و با چه ظرفیتی را؟

قائم مقام ارشد شیائومی ویدئویی از عملیات شارژ سریع این شارژر منتشر کرده است که نشان می‌دهد این دستگاه شباهت زیادی به نسخه فعلی دارد. او همچنین ادعا کرده است که شارژر جدید رکوردهای جهانی را شکسته، چرا که دو برابر سریع‌تر از استند شارژر بی‌سیم 40 وات SuperCharge هوآوی است.

 

جزئیات شارژر 80 وات بی سیم شیائومی

شارژ 55 وات شیائومی در اواسط تابستان و همزمان با رونمایی از گوشی Mi 10 Ultra، گوشی پرچمداری که از شارژرهای 55 وات پشتیبانی می‌کند، معرفی شد و باتری 4500 میلی آمپرساعتی آن با این شارژر از 0 تا 100 درصد در مدت 26 دقیقه شارژر می‌شود.

شیائومی حالا برای ارائه سرعت باورنکردنی 80 وات از معماری کارآمدتری برای شارژ بی‌سیم استفاده کرده است و این به لطف تراشه اختصاصی و سیم‌پیچ مستقل فراهم شده است. البته در کنار این تغییراتی در باتری گوشی‌های هوشمند نیز اعمال شده و به صورت نرم‌افزاری هم سرعت شارژ تقویت شده است. حتی گفته شده که پس از 800 بار شارژ، باز هم 90 درصد ظرفیت اصلی باتری در دسترس خواهد بود.

گوشی‌ای که در این ویدئو در حال شارژ است، با لبه‌های خمیده نمایشگر و یک حفره تکی در سمت چپ آن، Mi 10 Ultra  به نظر می‌رسد. با این حال، از آنجاییکه در ویدئو گفته شده ظرفیت باتری این گوشی 4000 میلی آمپرساعت است، این احتمال قوی‌تر است که دستگاه مورد تست یک نمونه اولیه از محصولی باشد که هنوز معرفی نشده.

این شارژر ۵ برابر سریعتر شارژ می‌کند

انتظار می‌رود که تکنولوژی جدید شیائومی با پرچمدار آینده این شرکت ارائه شود. طبق شایعات Mi 11 Pro قرار است که در اولین ماه از سال جدید میلادی رونمایی شود.